Tribute to Lifelines 4 Gaza

Hanya Bermodalkan RM20 sahaja

Hanya Bermodalkan RM20 sahaja
Proram Terbaru Untuk Pembangunan UMMAH

Tuesday, December 15, 2009

MLM sunnah Rasulullah (SAW) ? Siri2

Dalam perjalanan Dakwah ,Nabi SAW menggunakan kaedah networking yang mana ada diantara mereka yang hidup dizaman itu tidak pernah bertemu dengan baginda seperti hadrat Uwais Al-Qarni.

Dan rangkaian networking itu berkembang pesat di Zaman Abu Bakar dan Umar rombongan-rombongan jemaah dakwah dihantar ke seluruh pelusuk dunia .

Sebab itu dikatakan bahawa buku amalan Abu Bakar RA sentiasa terbuka sampai hari kiamat dan kesemua 8 pintu syurga memanggil nama Abu Bakar asbab dari pengorbanan yang lakukan agama islam tersebar luas.

Dan dikatakan yang Saidina Umar pernah berkata jika seseorang itu pernah mengislamkan satu orang kafir maka sudah memadai bagi dia untuk menjaminnya masuk syurga dan terlepas dari azab neraka.


Apabila seseorang itu menyuruh orang lain melakukan kebaikan lalu dia melakukannya maka yang menyuruh itu akan mendapat pahala seperti orang yang melakukan kebaikan itu tanpa ada terkurang wlau sediktpun.

Ini samasekali tidak sama dengan ganjaran dunia yang sementara apa bila orang yang kita latih membuat jualan Produk , maka kita akan dapat hanya beberapa persen bonus dari jualannnya dan jualan orang bawahannnya.

Dan jualan secara berangkaian tidak kekal kerana downline boleh berpindah syarikat bila-bila masa kata mereka "bertukar syarikat bukan tukar agama,tukar agama murtad dosa besar! tukar syarikat tak apa."

Diharapkan tidak ada yang salah faham tentang penulisan ini golongan MLM adalah sasaran dakwah kita kerana merekalah yang paling ramai online ketika ini nak tengok bonus nak pantau downline.

Itu sebab tajuk yang saya guna agak tidak selesa bagi setengah orang diharap dapat baca siri yang seterusnya akan datang

Bersambung...

0 comments:

Download Nasyid UNLIMITED !!! Lonjakkan ekonomi UMMAH

Related Posts with Thumbnails