Tribute to Lifelines 4 Gaza

Hanya Bermodalkan RM20 sahaja

Hanya Bermodalkan RM20 sahaja
Proram Terbaru Untuk Pembangunan UMMAH

Tuesday, October 6, 2009

SisWA 2 Alam


Seorang guru lelaki menyatakan kerisauannya tentang gejala kekeliruan identiti dikalangan pelajar ketika ini.

Katanya bilangan pelajar jenis "lembut" semakin ramai dan mereka ini lebih berjaya dalam bidang pelaran dan malahan ramai yang berjaya melangkah masuk kemenara gading.Pelajar lelaki yang normal dan agak kasar selalunya terkandas dan jadi mat rempit,mat pit atau yang lebih baik jadi askar dan polis.

"Hai apalah yang nak jadi" keluh cikgu itu.

perkara ini saya dapat lihat sendiri bila secara tidak sengaja saya masuk ke UITM semasa upacara konvo.Sewaktu mereka sedang beratur dengan jubah uuntuk ambil "grad" dalam satu barisan yang panjang mereka sempat touch up-touch up dengan lipstik,eye shadow,blusher dengan tidak ada perasaaan malu sambil bertanya "cantik tak? cantik tak?"sesama sendiri dan saya nampak pelajar perempuan pun tak macam tu....

Apakah puncanya gejala ini ?

Wak Cyber Tabib Profesional yang disegani ketika ditemui berkata " Menurut pandangan dari pancaran mata batin Wak,ini berpunca dari pemakanan telur ayam yang terhasil dari suntikan hormon tiruan."Kalau tak percaya tanya mak-mak dan bapak-bapak dio rang mesti suka makan telur separuh masak setiap hari maklumlah kan menu breakfast mat saleh..." kata Wak Cyber.

"Telur ayam ni kalau diletak dibawah perut ayam yang sedang mengeram gerenti tak menetas punya"Kata wak Cyber lagi.

"Wak ni bukanlah pakar tapi cubalah saintis -saintis kat Malaysia ni buat sikit kajian tentang perkara ini"

0 comments:

Download Nasyid UNLIMITED !!! Lonjakkan ekonomi UMMAH

Related Posts with Thumbnails