Tribute to Lifelines 4 Gaza

Hanya Bermodalkan RM20 sahaja

Hanya Bermodalkan RM20 sahaja
Proram Terbaru Untuk Pembangunan UMMAH

Friday, March 26, 2010

How to talk a lot but say nothing (Terjemahan dari No Hold barred)

Apa yang diperkatakan oleh Zul seolah-olah sindiran yang hanya menambahkan lagi persoalan. Bahkan tidak berani secara terang-terangan dan menjelaskannya. Zul's Sebaliknya,pendedahan-pendedahan yang telah dilakukan lebih banyak menimbulkan persoalan daripada memberikan jawapan.

NO HOLDS Barrerd

Raja Petra Kamarudin

Terkini ! Ahli Parlimen bebas Zulkifli Noordin mengadakan sidang akhbar . Anda boleh melihat video di bawah ini.




Beliau mulai dengan mengatakan bahawa beliau mengadakan sidang akhbar atas permintaan daripada seorang 'teman' daripada media. Dia tidak bermaksud untuk mengatakan apa-apa, kata Zul, tetapi jika ada pertanyaan maka dia akan berusaha untuk menjawab.

Kemudian ia meneruskan dan bercakap non-stop tanpa menjawab pertanyaan apapun. Dan, benar untuk seperti yang telah dijangka, ia bercakap banyak tapi tidak mengatakan apa-apa. Dia tidak pernah mengecam orang-orang yang telah memintanya untuk memfitnah "Pasangan No 1 'untuk dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya.

mungkin ramai yang telah lupa pada tahun 1999 Zul dengan bersungguh-sunggguh mejelajah ke seluruh negeri memberikan ceramah tentang bagaimana Anwar Ibrahim telah diracuni dengan arsenik.

Huraian zul dalam ceramah-ceramah tersebut dengan sangat terperinci kerana beliau sendiri telah bertemu Anwar dan tidak ada keraguan dalam fikirannya bahawa Anwar telah diracuni. Anwar hampir dengan kematian, kata Zul, dihadapan isak tangis dari penonton.

Pada puncak semasa kemuncak perbicaraan kes pembunuhan Altantuya, Zul menarik sebagai salah seorang peguambela dengan mengatakan bahawa tidak mungkin baginya untuk terus bertindak sebagai peguam mereka kerana tekanan dan campur tangan daripada pihak-pihak tertentu yang beliau hadapi. Dia tidak menjelaskan tekanan dan gangguan apa yang beliau hadapi dan beliau pun tidak menjelaskan siapa pihak yang berkaitan.

Apa yang diperkatakan oleh Zul seolah-olah sindiran yang hanya menambahkan lagi persoalan. Bahkan tidak berani secara terang-terangan dan menjelaskannya. Zul's Sebaliknya,pendedahan-pendedahan yang telah dilakukan lebih banyak menimbulkan persoalan daripada memberikan jawapan.


Namun demikian, Zul telah membuat dua tuduhan yang sangat serius. Salah satunya ialah bahawa beliau diminta oleh pihak-pihak tertentu, yang masih belum diketahui, untuk mencipta bukti terhadap Perdana Menteri Najib Tun Razak dan isterinya Rosmah Mansor. Kedua, ia menjadi sasaran tekanan dan gangguan yang dihadapi dalam tugasnya sebagai peguam bagi mereka yang dituduh melakukan pembunuhan dan harus menarik diri daripada kes kerana hal ini.

Ini adalah dua kesalahan yang sangat serius tapi Zul menolak untuk menjelaskan apa yang sebenarnya berlaku dan siapa yang orang-orang yang terlibat. Ini bererti Zul sendiri sekarang melakukan jenayah.

Polis sekarang akan tidak punya pilihan selain menyeretnya untuk soal siasat sehingga dapat mengenal pasti penjenayah ini dan mendedahkan dengan cara apa mereka memujuk atau mengugut dia hingga terheret melakukan jenayah yang serius ini iaitu merekacipta bukti. Ada usaha oleh pihak-pihak tertentu untuk campur tangan dalam perbicaraan kes pembunuhan itu dan cuba untuk mengaitkan pihak-pihak yang tidak bersalah dalam jenayah pembunuhan. itu adalah tugas polis untuk menyiasat perkara ni tidak boleh dibiarkan penjenayah tidak boleh terlepas dari hukuman.

Zul mungkin tidak menyedari itu yang dia baru saja membuka Kotak Pandora. Dengan mendedahkan bahawa ada pihak-pihak tertentu yang cuba menghasutnya mencipta bukti, dan pihak-pihak tertentu yang mendesak dan mengganggu tugasnya sebagai peguam bagi seseorang dituduh membunuh, dia telah mengakui,sedar dan mempunyai pengetahuan yang cukup tentang kes pembunuhan itu. Polis mesti memulakan siasatan atau sang petualang akan terlepas tanpa hukuman.

Good luck to Zul. Dia telah meletakkan kepalanya di tali gantung.Pihak Polis mesti memulakan siasatan,kalau tidak ada tindakan yang diambil selepas itu bererti zul berbohong .Adakah anda yakin Zul adalah seorang peguam berkualiti?

Hal lain yang perlu Zul dijelaskan adalah mengapa dia melindungi penjenayah ini bertahun-tahun? Dia tahu apabila satu jenayah telah dilakukan sebagi seorang peguam yang faham undang-undang tidak seharusnya berdiam diri. Namun, dia tetap diam selama bertahun-tahun dan baru sekarang ini dia tampil ke depan untuk membuat pengakuan. Bahkan kemudian dia tidak pula menceritakan secara keseluruhan atau mendedahkan nama-nama mereka yang terbabit.

Mari kita lihat apakah tindakan polis selepas ini. Polis tidak punya pilihan lain kecuali untuk mengambil tindakan. Tapi tindakan apa yang akan mereka ambil?

Saya bersemangat menunggu dan nafas saya seakan terhenti. Aku hanya berharap aku tidak hanya menunggu untuk "hidup dalam "blues".
komen dan kembali ke tranungkite.net

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=403042#403042

0 comments:

Download Nasyid UNLIMITED !!! Lonjakkan ekonomi UMMAH

Related Posts with Thumbnails